About this blog


WELCOME! My name is Ann Mortimer and I'm a professional watercolour artist and tutor from Nottingham, UK.

This is a "learn how to" and "problem solving" blog covering WATERCOLOUR TECHNIQUES.

You can look for things that interest you in the blog archive on the side bar when various topics have built up over time!

I'll be covering thing such as colour mixing, negative painting, using masking fluid, laying washes, painting water and all sorts of other things.

Friday 9 August 2013

A step by step demo of some hedgerow dog roses

I haven't posted here for ages, hoping that what I had already put on the blog would keep people busy.  But now it's time for more information about techniques.
I have been posting on my facebook page,
but I know that very few of the people who follow my art are on facebook.
My page on facebook
So my apologies to those people who have seen this already on my facebook page.

(CLICK on the photos to enlarge)

During my June painting course in Derbyshire, I saw these dog roses growing near the studio where we were painting.  There was an abundance of flowers and we had sunny weather so I was able to photograph with cast shadows on them and lots of lovely contrast.


This photo inspired me as I saw the potential for creating depth as the sunlight was picking up some leaves and throwing the others into the background.  Also there was a lovely cast shadow over the flowers.  The shapes of the stamens were being thrown on to the lower petals.  I knew from experience that this would create impact in a finished painting and I just love sunlight effects.

It was quite easy to make a drawing from this photo, as it was almost a ready made composition.  I tried to overlap the roses a bit more and added two more buds in a better position.

I masked out the stamens and the buds, allowed this to dry and then laid a first wash over the whole page which I had wetted with clean water.  My first wash leaves quite a bit of the page uncovered by the paint.  These spaces , such as on the lower parts of the flowers will represent the very lightest sunlit parts.
I also made sure to drop plenty of yellow over the leaves which would then appear sunlit.  There's a lot of this sort of planning involved with this style of painting.

Below is the first wash in place and then my palette showing the colours I mixed for the first stage.


First wash stage 1


Palette with colours indicated.

The scene was now set for starting to put more sense of depth in the painting.  Below is the second stage.

I've outlined the flowers with the dark mixes and the main leaves by painting into the negative shapes.  I did  this by wetting an area around the flower and dropping in colours while outlining the shapes of the petals and leaves.  You can see that I have gone in again after the first washes were dry and outlined some underlying leaves with negative painting.  The flowers and buds are still untouched at this stage.


Stage 2 with the flowers and some leaves brought out with negative painting.


Next I started  painting the flowers by wetting each petal with clean water and dropping pinks only around the edge of the flower.  The colour seeps in to the centres but the main concentration of colour stays around the edges.
I have also started putting some vein details on the leaves.  I removed the masking on the buds.


Stage 3 

At stage 4 I have painted the buds looking carefully at the photograph.  I have also started some shading on the petals by using a blue/pink/touch of yellow mix.  This was mostly to give the flowers their cup shape.  But I didn't want to overdo the shadows at this stage as that would take away from the impact of the final cast shadows.


Stage 4 Buds painted and some shadow on the petals to show form.

I painted the cast shadows before taking the masking off the stamens.  I then took the masking off and after painting them with the yellows, I had to adjust them to show some in shadow.  The painting of the cast shadows over the leaves was done very quickly and almost with my eyes shut!  Just trying to get the sense of shadows being cast by one leaf on another closely following my reference photo.  It was an act of faith really but it seems to have come out ok.  I darkened the background top left and added more darks strategically to bring out the lightest parts of the flowers and leaves.


Final painting.  

I really enjoyed painting this.  Not easy!  A lot of planning involved.  I knew what I was aiming for and it worked this time.  Not always the case.  It helped that the flowers were a simple shape, because I had enough on trying to get the shadows and tones right without having complicated details to paint in the flowers.  Hope you enjoyed following me.  
I'd be pleased for you to have a go at painting it.  But best to treat it as an exercise and then try the same techniques on your own design, and that's what I'd love to see if you do have a go.

Thank you for reading this...Happy Painting!


41 comments:

  1. I would love to be able to paint like this just beautiful
    Thanks for the demo!!

    ReplyDelete
  2. Great painting and a very good demo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for that lovely feedback Christina!

      Ann

      Delete
  3. Great step by step Ann, very informative and always so fascinating to see how other artists approach things, especially when they get such a lovely outcome!!

    ReplyDelete
  4. Thanks Judith, what a nice comment! :)

    Ann

    ReplyDelete
  5. Beautiful, Ann, and I so enjoyed seeing the steps!
    Kathryn

    ReplyDelete
  6. Ann, thank you so much for your tips and tutorials. They are really helpful! Negative painting was quite difficult to me but thanks to you now it's so much easier. Yesterday I painted clematis and I'm happy with the result. I'm really glad that I found your blog and I can follow it. I really love your works, they are beautiful, very inspiring, colorful, I enjoy watching how you paint them. Thank you for sharing your technigue! (I'm sorry for my english if I made some mistakes). Greetings from Poland!

    ReplyDelete
  7. You are welcome! And now Im following your tips and tutorials too.

    Exciting to find such fine work and you are modest too...so nice to see that in an artist.

    Good luck and good painting. Wish my Polish was as good as your English by the way!

    Ann

    ReplyDelete
  8. Lovely painting. I love your shadows. Carol

    ReplyDelete
  9. awesome and so realistic. glad you are back.
    Janice

    ReplyDelete
  10. Thank you Janice...I will have to get make an effort to get here more often! Nice to know that people notice when I'm here, so thanks for taking the time to comment.

    Ann

    ReplyDelete
  11. Great little tutorial. its hard to imagine how that first image can turn into a great painting. thanks.

    http://saundersartistblog.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  12. I love this, I love dog roses too so a wonderful subject. A bit complicated for my skill level but I may have a go.
    Janice

    ReplyDelete
  13. Good to hear that Janice. Good luck!

    Ann

    ReplyDelete
  14. Great tutorial! How long did the painting take you?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Annelise, It probably took the best part of a day to complete.
      Ann

      Delete
  15. so much love your painting ma'am,can i follow your step?I love how you show your step by step tutorial

    ReplyDelete
  16. like your blog and what you are showing like to invite you to follow my blog and invite other it just uploaded so there is not much but over time it will grow

    ReplyDelete
  17. Hi Ann! Thanks so much for sharing your wonderful work and your tutorials!! I was wondering when you mention Winsor Blue, are you speaking about the green shade or the red shade. Trying to get my dark greens right, thanks!!

    ReplyDelete
  18. Hi Tawny! I use Winsor blue red shade. If your green still seems too acid bright, add a touch of burnt sienna to make it a more natural green.

    Happy Painting!

    Ann

    ReplyDelete
  19. Goede vrienden, mijn naam is Laura, uit Lund-Zweden, ik ben een arts van beroep, 45 jaar oud. Lees mijn waarheidsgetrouwe getuigenis zorgvuldig door, ik heb de positieve intentie dat deze informatie iemand die dit artikel leest zal helpen om gebroken huwelijk terug te herstellen en verloren liefdesrelaties binnen 2 dagen te herstellen. Nadat hij jarenlang in relatie met Antonio was geweest, brak hij het uit, ik deed alles om hem terug te krijgen om van me te houden, maar alles wat ik deed was tevergeefs, ik wilde hem zo graag terug vanwege de liefde die ik voor hem heb, Ik heb hem alles gevraagd, ik heb beloften gedaan maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem uit aan mijn collega op mijn werkvriendin en ze stelde voor dat ik liever contact zou opnemen met een liefdes spelling rock die me zou kunnen helpen om het terug te spellen, maar ik ben het type persoon dat nooit dacht dat liefde spreuk deel bestond of werk, ik had geen keus dan om het te proberen, ik mailde het spellingkanaal en hij vertelde me dat het geen probleem was dat alles goed zal komen voor drie dagen, dat mijn ex voor drie dagen bij me terug zal komen, hij gooide het spellinggedeelte van Love in de lucht en verrassend genoeg was het de tweede dag rond 6.00 uur. Mijn ex-liefdespartner belde me op mijn mobiele telefoon, ik was zo verrast dat ik het telefoongesprek beantwoordde en het enige wat hij zei was dat het hem speet voor alles wat er gebeurde dat hij wilde dat ik bij hem terugkwam, dat hij zoveel van me hield . Ik was zo blij en ging naar hem toe. Zo begonnen we weer gelukkig samen te leven als man en vrouw. Sindsdien heb ik beloofd dat iemand die ik ken die een relatieprobleem heeft, zo'n persoon zou kunnen helpen door hem of haar door te verwijzen naar de enige echte en krachtige liefdesprobeerder genaamd Dr.Oduduwa die me hielp liefde en vertrouwen in liefde terug te herstellen mijn huwelijk. e-mail: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    Ik raad ten zeerste degenen die wanhopig en vastbesloten zijn om terug te gaan naar de ex-liefdespartner of ware liefde te vinden, vandaag nog contact op met Oduduwa voor een spoedoplossing. je kunt hem e-mailen als je hulp nodig hebt in je relatie of een ander geval als volgt: ..
    1) liefdes spell gedeelte om spellen te winnen
    2) Herstel terug Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
    5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
    6) Breakup Spells (beëindig relatie)
    7) Magische wortels en kruiden voor sterke erectie en langdurige seks
    8.) Magische spreuk gepromoot in je jobkantoor
    9) Magische spreuk om een ​​baby te krijgen. (vrouwen vrucht van de baarmoeder)
    Neem contact op met deze geweldige man, Dr.Oduduwa als je een probleem hebt voor een duurzame oplossing via (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    ReplyDelete
  20. In this manner my associate Wesley Virgin's tale begins with this SHOCKING and controversial VIDEO.

    As a matter of fact, Wesley was in the military-and soon after leaving-he unveiled hidden, "SELF MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to get anything they want.

    These are the exact same tactics lots of famous people (notably those who "come out of nothing") and top business people used to become wealthy and famous.

    You probably know that you use less than 10% of your brain.

    That's because the majority of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe that thought has even occurred INSIDE OF YOUR very own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind 7 years back, while driving an unlicensed, trash bucket of a car with a suspended driver's license and $3 in his bank account.

    "I'm very fed up with going through life check to check! When will I finally make it?"

    You took part in those types of questions, am I right?

    Your success story is going to be written. You need to start believing in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    ReplyDelete
  21. Ik wil heer Bubuza bedanken voor het herstel van mijn huwelijk, mijn vrouw heeft een scheiding aangevraagd vanwege mijn ontrouw en ik kon niet anders dan huilen omdat ik op het punt stond mijn familie te verliezen, ik smeekte mijn vrouw, maar ze zei dat ze vastbesloten was . Mijn vriend vertelde me hoe Lord Bubuza zijn huwelijk herstelde met zijn betovering, dus nam ik onmiddellijk contact op met Lord Bubuza via WhatsApp: +1 505 569 0396. Ik vertelde hem mijn probleem en zijn antwoord, ik deed precies wat Lord Bubuza me vertelde en ik ben heel erg blij om de wereld te laten weten dat de scheiding is geannuleerd en dat we gelukkig leven. Lord Bubuza is een god op aarde die problemen oplost met zijn betovering, heb je hulp nodig? Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    ReplyDelete
  22. Goedendag allemaal, ik was op deze pagina in december toen ik het moeilijk had in mijn huwelijk en ik zocht hulp om het probleem bij mij thuis op te lossen, omdat mijn man ons vroeg om te scheiden na 10 jaar huwelijk. Ik had het geluk Dr Ajayi online te ontmoeten, een krachtige spirituele man met wie ik mijn probleem besprak, hij liet me begrijpen dat ze niets in het leven zijn zonder een oplossing, hij vertelde me de noodzakelijke dingen die ik moest doen en ik deed zoals aangegeven, op op de derde dag van de betovering begon ik verbetering in mijn huis op te merken en mijn man is totaal veranderd toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, hij let nu altijd op me en heeft nooit meer iets gezegd over de scheiding, ik ben dr. Ajayi dankbaar dat je dat bent het beste. Als je een moeilijke tijd doormaakt in je relatie en een oplossing wilt, raad ik Dr Ajayi voor je aan. Neem contact met hem op via Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  23. Ahoj všichni, jsem tak nadšená, že se můj manžel vrátil poté, co mě opustil pro jinou ženu. Můj manžel měl poměr se spolupracovníkem a já velmi miluji svého manžela, ale on mě podváděl se svým spolupracovníkem a touto dívkou, myslím, že použila čarodějnictví nebo černou magii na mého manžela, aby mě nenáviděl a že to bylo tak kritické a zbytečné, brečím dnem i nocí, aby mi Bůh poslal pomocníka, který přivede mého manžela zpět! Byl jsem velmi rozrušený a potřeboval pomoc, tak jsem hledal pomoc online a narazil jsem na e-mail, který mi pomůže rychle získat bývalého přítele. Cítil jsem tedy, že bych mu měl dát šanci. Kontaktoval jsem ho a on mi řekl, co mám dělat, a udělal jsem to, takže pro mě udělal kouzlo lásky. O 24 hodin později mi můj manžel opravdu zavolal a řekl, že mi tolik chybí, bože můj! Byl jsem velmi šťastný a dnes jsem opět šťastný se svým mužem a jsme šťastní, že žijeme společně a děkuji mocnému kouzelníkovi chunygreat, je tak silný a rozhodl jsem se zde sdílet svůj příběh. pokud jste zde a váš milenec vás odmítá, nebo váš manžel přešel k jiné ženě, už neplačte, kontaktujte chubygreat o pomoc hned .. Zde je jeho e-mail, chubygreat @ gmail. s
    Udělá také následující kouzlo
    Těhotenské kouzlo, kouzlo milenců, kouzlo
    opar pro nemoci, vítězství kouzlo
    WhatsApp +2348165965904

    ReplyDelete
  24. Hoe ik mijn man terugkreeg. Ik heb Hana Matija bij naam. Ik geloofde nooit in spreuken of magische veren. Toen ik deze hengel of tijd ontmoette. Toen ik dit jaar mijn vriend in India kwam bezoeken op een top van zaken. Suis wilde zeggen dat een man die genummerd is als Doctorte Doctor Ayo, zo sterk is dat je hekserij zou kunnen toekennen om iemand die vermist is, verloren, boze minnaar en hekserij terug te brengen kus-dispatiiiitorie sauutirutiitiitorie voor u u u iemand die vermist is, verloren, minnaar van het kwaad en levendigheid ja pena magic a. getuigenis omdat de man met wie ik wilde trouwen mij 5 weken voor onze bruiloft verliet en mijn leven werd omgekeerd omdat onze relatie 3 jaar was. We hielden echt van haar, ze gaf een voormalige moeder tegen ons en ze had geen betaalde baan. Toen ik deze heks ontmoette, vertelde ik haar wat er was gebeurd en legde ik haar de situatie uit. In het begin was ik onbeslist, sceptisch en twijfelachtig, maar ik heb het gewoon geprobeerd. En in 7 dagen, toen ik terugkeerde naar Canada, belde mijn vriend (nu echtgenoot) me alleen en kwam me verontschuldigen dat alles was geregeld met zijn moeder en familie en cnou récompensé d'un primuit pen om te trouwen. Ik realiseerde me niet dat Dr. Ayo alleen maar om mijn naam vroeg en de namen van mijn vrienden en alles wat ik wilde doen. Nou, we zijn blij dat we nu getrouwd zijn en we verwachten ons kleine kind, en mijn man heeft de nieuwe baan en het leven is veel beter geworden. E-mailadres naar dit adres: drayo47373@gmail.com. of op Whatsapp op +2347055691377

    ReplyDelete
  25. Mijn man verliet me om bij een andere vrouw te zijn na 12 jaar huwelijk, hij reisde voor een zakenreis en wilde niet meer terug naar huis om bij zijn familie te zijn, ik zocht hulp toen ik Dr Ajayi tegenkwam, een krachtige spreuk caster. Ik legde hem mijn situatie uit en er werd onthuld dat mijn man betoverd was door de andere vrouw, daarom is hij thuis vergeten, Dr. Ajayi bezwoer en mijn man werd vrijgelaten uit de slavernij en ik ben blij dat hij weer thuis is na 3 jaar scheiding, als je hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met Dr Ajayi via whatsapp / Viber: +2347084887094 of je e-mail: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Neem contact op met Dr Ayo op drayospell.com als je je man, vrouw, vriend en vriendin nu terug wilt en je geluk terug wilt krijgen.

    Hallo, ik ben Laura Christ uit de VS. Ik heb zojuist de wonderen van Dr. Ayo ervaren, die op internet en wereldwijd zijn verspreid, hoe hij op wonderbaarlijke wijze mensen over de hele wereld heeft geholpen hun huwelijksleven terug te krijgen en verloren dierbaren terug te krijgen, en hen te helpen loterijen te winnen. Ik nam contact met hem op nadat ik zoveel getuigenissen van verschillende mensen had doorgenomen hoe hij hielp om ex-minnaar terug te brengen, ik vertelde hem over mijn man die me ongeveer 8 maanden geleden in de steek liet en het huis verliet met alles wat ik had.. Dr. Ayo zei me net te glimlachen en gemoedsrust te hebben, hij zal alles in slechts 24 uur afhandelen. Na de tweede dag dat mijn man me belde, was ik zo geschokt, ik nam de oproep aan en kon mijn oren niet geloven, hij smeekte me echt om hem te vergeven en beloften te doen aan de telefoon.. Hij kwam terug naar huis en gaf me ook een nieuwe auto, alleen voor hem om zijn liefde voor mij te bewijzen. ik was zo blij en belde Dr Ayo en bedankte hem, hij vertelde me alleen om het goede nieuws over de hele wereld te delen.. Wel, als je een effectieve en echte spreukgebruiker nodig hebt, neem dan contact op met Dr Ayo via e-mail: drayospell@ gmail.com of whatsapp zijn mobiele nummer +2347055691377

    ReplyDelete
  27. Dankzij dr. Ayo die me zojuist heeft geholpen om de vrede in mijn huis te herstellen, zijn mijn vader en mijn moeder nu al heel lang vertrokken, onlangs kwam ik online een advertentie tegen over magische kracht en ik zeg, laat me contact opnemen om mijn geloof, gelukkig voor mij, en met de hulp van Dr. Ayo magie zijn mijn vader en moeder nu weer bij elkaar. Neem contact op met deze geweldige man als je een probleem hebt voor een duurzame oplossing via dryospell@gmail.com WhatsApp hem op +2347055691377

    ReplyDelete
  28. DR ISIKOLO IS EEN LEVENSREDDER EN DAT KAN IK JE VERZEKEREN EN HIJ HEEFT MIJN MAN TERUGGEKREGEN. Zijn website (https://isikolotemple.com)
    Mijn naam is Denisa Denisa Popescu en ik ben hier om mij bij de vele mensen hier te voegen om dr. Isikolo te bedanken voor zijn hulp en vriendelijke gebaren naar mij toe. Ik had een vreselijke ervaring toen mijn man het huis verliet en beloofde nooit meer terug te keren. Hij verliet me en ik was er kapot van en kon geen hulp vinden om hem terug te krijgen. Op een gegeven moment was ik depressief totdat ik pagina's tegenkwam waar mensen getuigden over hoe dr. Isikolo hen hielp. Ik nam contact met hem op en hij aarzelde nooit om mij ook te helpen. Niet alleen heb ik mijn man na 48 uur teruggekregen, ook de liefde en het geluk is beter dan ooit hersteld. Dr Isikolo is een geweldige persoonlijkheid en ik kan hem niet genoeg bedanken voor zijn onbaatzuchtige diensten aan de mensheid. Als je hulp nodig hebt, neem dan nu contact met hem op via e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp: +234-8133261196.

    ReplyDelete
  29. Hallo allemaal, mijn naam is Klaudia Kusa. Mijn man woonde al geruime tijd in een ander appartement vanwege de werkdruk en we waren heel gelukkig samen, ook al bleef hij enkele maanden bij ons vandaan. Ik wist niet dat een collega van het werk al een affaire met hem had, waardoor mijn man uit het niets een scheiding tegen mij aanvroeg. Ik wist dat er iets mis was, omdat we nooit zoveel ruzie hoefden te maken om hem te laten vertrekken. Ik was getraumatiseerd en ik zoek hulp om de situatie aan te pakken die mij naar DR ISIKOLO heeft geleid nadat mensen hem online hadden geprezen. We bespraken het uitvoerig en hij vertelde alles wat ik moest weten over wat er was gebeurd en de procedure om de problemen op te lossen. Hij kwam zijn beloften na, bracht mijn man bij mij terug en het scheidingsproces werd geannuleerd. Nu is mijn man weer bij ons thuis en zijn we samen gelukkig. Het is inderdaad verbazingwekkend hoe mensen andere mensen oprecht kunnen helpen als ze in nood zijn. Hij kan jou ook helpen. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  30. MIJN VRIEND KREEG TERUG MET DE HULP VAN DR. ISIKOLO EN IK BEN ECHT OVERWELDIG
    Hallo allemaal, ik ben Anne Francken. Toen alle hoop verloren was om mijn relatie tussen mij en mijn vriend weer te laten werken, ging ik online op zoek naar hulp en ik las en nam contact op met DR ISIKOLO die kwam en alles repareerde en hij zal de rest van mijn leven door mij gewaardeerd blijven. Te vaak heb ik emotionele trauma's doorgemaakt vanwege de eindeloze problemen die ik had met mijn man en het leidde tot onze breuk en daarom zocht ik hulp en ontdekte DR. ISIKOLO die mij te hulp kwam. Hij vertelde me de procedures en spoorde me aan om eraan te voldoen, wat ik graag deed en hij stelde het proces van het vinden van oplossingen voor mijn problemen niet uit en ik kreeg het resultaat in slechts 2 dagen, zoals hij mij verzekerde. Doe geen moeite om elders hulp te zoeken, want hij is te goed in het helpen van mensen. Hij is betrouwbaar en eerlijk, dus sms hem nu via WhatsApp: +234-8133261196 of zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Mijn naam is Eva Berkhout. Ik heb moeilijke tijden meegemaakt met verschillende mannen die ware liefde en oprechte acceptatie vonden, totdat ik mijn man ontmoette die in mijn leven kwam en van me hield zonder dat woorden het kunnen uitleggen. We hebben twee jaar samengewoond en we waren gelukkig totdat er te veel ruzie ontstond en onze wegen uit elkaar gingen. Ik dacht dat ik verder kon, maar ik besefte dat ik erg verliefd op hem was en voor altijd bij hem nodig had. Ik had geen andere keuze dan hulp te zoeken, wat ertoe leidde dat ik contact opnam met dr. Isikolo, wetende hoe hij anderen heeft kunnen helpen. Hij schonk mij zijn aandacht en deed zijn best om ons weer met elkaar te verzoenen en binnen 48 uur manifesteerde het resultaat zich en kwam hij bij mij terug en we verzonnen de zaken weer. Nu zijn de liefde en het geluk teruggekeerd en het enige dat ik kan zeggen is dat ik dokter Isikolo echt waardeer omdat hij onbaatzuchtig is in het helpen van mij en anderen. Zijn e-mailcontact: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196

    ReplyDelete
  32. DE MOGELIJKHEID OM UW EX PARTNER TERUG TE KRIJGEN IS GEGARANDEERD BIJ DR ISIKOLO. NEEM NU CONTACT MET HEM OP
    Hallo allemaal, mijn naam is Lotte Berkhoff. Ik heb nooit geweten dat er een grote mogelijkheid voor mij was om mijn man terug te krijgen totdat ik DR. ISIKOLO ontmoette. Het was heel zwaar voor mij toen mijn vriend mij verliet voor een andere dame. Ik was er kapot van en kon mezelf niet meer terugkrijgen. Zijn vrienden en familie deden er alles aan om ons te herenigen, maar het bleek mislukt. Ik was een paar maanden alleen en zag mezelf niet van iemand anders houden. Dus moest ik hulp zoeken bij DR. ISIKOLO, die mij het voorrecht gaf ervoor te zorgen dat mijn hartsverlangens werden vervuld. Hij herenigde ons en de liefde en het geluk werden hersteld. Zijn woorden zijn zijn plicht en hij faalt nooit als hij iemand belooft dat hij 48 uur lang het resultaat zal behalen, wat mij verbaasde toen mijn eigen resultaat zich manifesteerde. Doe geen moeite om ergens anders hulp te zoeken. Neem nu contact met hem op. Zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp: +2348133261196.

    ReplyDelete